جذب مشتري

كسب و كار خود را هوشمندانه تر و سريعتر رشد دهيد!

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

جذب مشتري

يكي از مهمترين اصل‌هاي موفقيت در يك كسب و كار را مي‌توان جذب مشتري در نظر گرفت؛ اين موضوع تاثير بسيار زيادي بر موفقيت و رشد كسب و كار شما خواهد داشت، بنابراين توصيه مي‌شود شيوه‌هايي كه مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها مشتري جذب كنيد را شناسايي و از آن‌ها استفاده كنيد. در ادامه براي شما اين شيوه‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دهيم تا با كمك از آن‌ها كسب و كار خود را رشد دهيد.

 

برنامه ريزي

بدون شك شما براي موفقيت در هر زمينه‌اي به يك برنامه مناسب نياز داريد كه بايد با توجه به آن مسير موفقيت را طي كنيد؛ از همين جهت پيشنهاد مي‌كنيم ليستي را براي خود آماده كنيد و طبق آن اقدامات لازم براي موفقيت را انجام دهيد. ليستي كه توسط شما قرار است تهيه شود، بايد به تمام مسائل ريز و كوچك توجه داشته باشد و شما نبايد چيزي را كوچك يا بي ارزش تلقي كنيد.

جذب مشترينقش برنامه ريزي در جذب مشتري 

تحليل وضعيت رقبا

از مهمترين اقداماتي كه بايد به آن‌ها در راستاي جذب مشتري پرداخت، مي‌توان به تحليل شرايط و دلايل موفقيت يا عدم موفقيت رقبا اشاره كرد. اين موضوع به شما كمك مي‌كند كه كمتر دچار آزمون و خطا شويد و زودتر از زمان معمول به موفقيت دست يابيد. دقت داشته باشيد كه رشد كسب و كار شما تا حدود زيادي به اين موضوع وابسته است، پس توصيه مي‌شود به راحتي از كنار آن نگذريد و شرايط را به خوبي بررسي كنيد.

اهميت تحليل رقبا در جذب مشتري

خلاقيت

از ديگر عواملي كه مي‌تواند منجر به جذب مشتري و رشد كسب و كار شود، بايد به خلاق بودن صاحب كسب و كار اشاره كرد. از شما مي‌خواهم كه از بروز ايده‌هاي خود نترسيد و آن‌ها را به اشتراك بگذاريد و بررسي‌هاي لازم را بر روي آن‌ها انجام دهيد و مطمئن شويد كه ايده‌ي شما مي‌تواند ايده‌ي كارآمدي باشد. دقت داشته باشيد كه يك ذهن خلاق مي‌تواند تاثير بسياري بر افزايش مشتري و موفقيت شما داشته باشد.

تمركز خود را بر روي كسب و كارتان بگذاريد

اگر به دنبال رشد كسب و كار خود هستيد، توصيه مي‌شود كه روي كسب و كار و حرفه‌اي كه در آن مشغول هستيد، تمركز داشته باشيد، چرا كه هيچ كسب و كاري يك شبه به اوج نمي‌رسد و نمي‌تواند مشتري جمع كند؛ بنابراين بهتر است شما روند كاري خود را طبق اصول پيش ببريد و در اين حين براي جذب مشتري نيز اقدامات لازم را انجام دهيد، اما اين‌طور نباشد كه كل تمركز و توجه شما به جذب مشتري باشد. همچنين بايد بدانيد كه پراكنده و نامنظم كار كردن، از وقت و انرژي شما مي‌كاهد و هيچ نتيجه‌ي مثبتي نيز به همراه نخواهد داشت.

ريسك پذيري

يكي ديگر از عواملي كه مي‌تواند بر رشد كسب و كار شما تاثير داشته باشد، ريسك پذيري است. بدون شك افرادي كه مي‌توانند در بسياري از مسائل ريسك كنند، توانايي موفق شدن را نيز دارند؛ البته بايد اشاره كرد كه منظور از ريسك، ريسك‌هاي حساب شده است، به طوري كه سبب موفقيت شما شود نه عدم موفقيت و شكست.

روش هاي جذب مشتريريسك پذيري و جذب

از شبكه‌هاي اجتماعي غافل نشويد

امروزه با توجه به پيشرفت‌هايي كه در زمينه‌هاي گوناگون به ويژه دنياي تكنولوژي داشته ايم، مي‌توانيم با راحتي بيشتر راه موفقيت را طي كنيم. يكي از مهمترين مسيرها براي رشد كسب و كار و افزايش مشتري، كمك گرفتن از شبكه هاي مجازي است. اين شبكه‌ها، فضايي را در اختيار شما قرار مي‌دهند كه مي‌توانيد با استفاده از آن‌ها خدمات خود را با راحتي بيشتر در اختيار مشتريان قرار دهيد.  افراد نيز  مي‌توانند با راحتي بيشتر خدمات مورد نياز خود را پيدا كنند. البته نكته‌اي كه در اين بخش بايد به آن اشاره شود، اين است كه شما نبايد تمام تمركز خود را بر روي شبكه‌هاي اجتماعي بگذاريد، بلكه بايد بخشي از كسب و كار خود را به اين موضوع اختصاص دهيد.

جذب مشتريفوايد استفاده از شبكه هاي اجتماعي در جذب مشتري چيست؟

شرايط سخت را به جان بخريد

قطعا هيچ فرد موفقي بدون زحمت و تلاش‌هاي بسيار به موفقيت نرسيده و در راستاي رشد كسب و كار خودش سختي‌هاي بسياري را تحمل كرده است. اگر به دنبال  هك رشد هستيد، بايد خود را براي شرايط سخت و خسته كننده آماده كنيد، براي مثال بايد مدتي از سفر و تفريحات خود بزنيد و تمام حواستان را بر روي كار متمركز كنيد.

كيفيت خدمات خود را بالا ببريد

يكي از مهمترين عواملي كه مي‌تواند منجر به افزايش مشتري شود، بدون شك كيفيت و شيوه‌ي ارائه‌ي خدمات شما است. اگر شما بتوانيد خدمات خود را در بهترين كيفيت به مشتريان خود ارائه دهيد، بدون شك مشتريان بسياري را به دست خواهيد آورد و مشتريان به سبب كيفيت كار به شما وفادار خواهند ماند و ديگر سراغ رقيبان شما نخواهند رفت. همچنين موضوعي كه در رابطه با اين جذب مشتري وجود دارد، اين است كه مشتري‌هاي شما مي‌توانند با تبليغ از شما سبب افزايش مشتري بيشتر شوند؛ چرا كه آمار نشان داده اين دست از تبليغات تاثير بيشتر و موثرتري دارند. توجه داشته باشيد كه افزايش مشتري از مهمترين عوامل رشد كسب و كار محسوب مي‌شود و نبايد از كنار آن ساده گذشت.

جذب مشترينقش كيفيت بالاي محصول در جذب مشتري

در كار و حرفه خود ثبات داشته باشيد

ثبات داشتن را مي‌توان از مهمترين دلايل هك رشد در نظر گرفت. بسياري از افراد هستند كه كسب و كاري را شروع مي‌كنند و مدتي به آن مي‌پردازند، اما پس از آنكه نتيجه‌اي از آن به دست نياوردند، آن را رها مي‌كنند. اگر شما نيز از اين دست افراد هستيد، نبايد منتظر موفقيت باشيد، چرا كه براي موفق شدن به زمان نياز است و شما بايد اصول كار را به درستي انجام دهيد. اگر شما كسب و كار خود را به صورت مصرانه ادامه دهيد و در ميان راه به اصطلاح جا نزنيد، مي‌توانيد موفق شويد.

بدون شك موضوع ثابت قدم بودن موضوع مهمي به نظر مي‌رسد، چرا كه حتي شرايطي را براي شما فراهم مي‌كند كه مي‌توانيد با استفاده از بسياري از كمبودها و نقص‌هايي كه وجود دار را برطرف كنيد. پس اگر شما در زمان كار با ترس و نگراني روبرو شديد، جا نزنيد بلكه ادامه دهيد و به ترس‌هاي خود غلبه كنيد؛ اين موضوع باعث رشد كسب و كار شما مي‌شود و به شما اجازه مي‌دهد راه موفقيت را طي كنيد.

هر يك از شيوه‌هاي نام برده شده به شما اين اجازه را مي‌دهند كه به افزايش مشتري و رشد كسب و كار خود بپردازيد. لازم است كه شما به اين نكات توجه لازم را داشته باشيد تا در مسير موفقيت قرار بگيريد. در آخر بايد گفت كه اميدواريم اين نكات بتوانند بر كسب و كار شما تاثير بگذارند و باعث موفقيت شما شوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.