هك افزايش درآمد چيست ؟

كسب و كار خود را هوشمندانه تر و سريعتر رشد دهيد!

جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

هك افزايش درآمد چيست ؟

هك افزايش درآمد

هك افزايش درآمد يكي از عباراتي است كه در سالهاي اخير با اينترنتي شدن بسياري مشاغل و استارت‌آپ‌ها شكل گرفته است و تكنيك‌هاي خاص به خود را دارد. هر كسب وكاري با هدف خدمت بيشتر و ارائه كالا كه شكل مي‌گيرد، به دنبال كسب درآمد است. در سالهاي اخير شكل كسب و كارها عوض شده اما اين هدف تغيير نكرده بلكه منسجم‌تر و سازماندهي‌تر شده است. به همين دليل با عنوان هك افزايش درآمد روبرو شده‌ايم.

هك افزايش در آمد چيست؟

 هك افزايش در آمد چيست؟

اگر شما هم به تازگي يك كسب وكار اينترنتي يا فروشگاه آنلاين را راه‌اندازي كرده‌ايد و يا صاحب يك استارت‌آپ نوپا هستيد، بدون شك به شما پيشنهاد شده است كه فردي متخصصي را براي هك رشد درآمد استخدام كنيد. اين فرد با پياده كردن استراتژي‌هاي جديد به شما در راستاي رشد درآمد و سودسازي كمك خواهد. مهمترين تكنيك‌ها و استراتژي‌ها در اين راستا بايد پياده شود و معناي دقيق هك رشد درآمد در ادامه پرداخته شده است.

هك رشد درآمد به چه معناست؟

رونق استفاده از فناوري، شكل‌گيري استارتاپ‌ها و كسب و كارهاي آنلاين، باعث ايجاد طيف وسيعي از عنوان‌ها و شرح شغل‌ها شده است. اصطلاح پركاربرد اما نامفهوم كه در پي اين تغييرات، وارد واژه نامه شغلي شده، هك افزايش درآمد است.

ايده هك رشد درآمد در سال ۲۰۱۰ توسط شان اليس، يك كارآفرين و سرمايه‌گذار ابداع شد، اين ايده نشان‌دهنده يك فلسفه بازاريابي است كه توسط استارت‌آپ‌هاي فعال در زمينه فنآوري توسعه يافته است و از طيف گسترده‌اي از فنون و تخصص‌ها در آن استفاده مي‌شود. هك افزايش درآمد به روش‌هاي جايگزيني براي بازاريابي سنتي، از جمله بهينه سازي موتور جستجو (SEO)، بازاريابي محتوا، تست A / B و بازاريابي در شبكه‌هاي اجتماعي براي دستيابي سريع به كاربر و تبديل مخاطب عادي به مشتري متكي است. اين مفهوم ديگر فقط مختص استارت‌آپ‌ها فناوري نيست و امروزه مجموعه‌ها كوچك و بزرگ به دنبال افزايش درآمد با كمك اين روش‌ و استراتژي‌هاي مربوط به آن هستند.

تكنيك‌ها و روش‌هاي هك افزايش درآمد

با توجه به اينترنتي شدن كسب و كارها و شكل‌گيري فروشگا‌هاي اينترنتي ما شاهد به كارگيري ابزارها و البته تكنيك‌هاي جديد و مدرني براي افزايش درآمد هستيم كه هر كدام متخصصين خود را دارد. به همين دليل در ادامه برخي از مهمترين و كارآمدترين تكنيك‌ها را آورده‌ايم كه براي هك افزايش درآمد به شما كمك خواهند كرد.

كسب درآمد از هك رشدتكنيك هاي هك افزايش درآمد

ارائه محصولات كاربرپسند و خدمات پشتيباني

هميشه به ياد داشته باشيد كه يكي از اصول مهم و اوليه در هك افزايش درآمد، جلب رضايت كاربران  و مشتريان است. كاربران و مشتريان شما بهترين راه براي تبليغات شما هستند. از روز اول شروع يك كسب و كار، تمركز شما بايد روي ارائه محصولي باشد كه مردم دوست داشته باشند و از آن استفاده كنند.

مردم محصولي را دوست دارند كه استفاده از آن باعث صرفه‌جويي زيادي در وقت يا هزينه مي‌شود. همچنين عاشق طراحي زيبا  و يا حتي انحصار براي يك كالا هستند. همچنين ارائه خدمات پشتيباني ۲۴ ساعته و زنده به مشتريان درباره محصولات،  اين حس را به آنها القاء مي‌كند كه شخصاً شما را مي‌شناسند و اين باعث مي‌شود ارتباط عميق‌تري با كسب و كار شما برقرار كنند. همچنين ارائه يك كارت پستال خاص يا يك پيام به همراه محصول كه اين حس را در آنها تقويت كند و خود به نوعي آغاز تبليغات دهان به دهان براي شما خواهد بود. فراموش نكنيد كه اين نوع تبليغات بهترين راه براي برندسازي و آشنايي ديگران با كسب و كار شماست.

استفاده از تبليغات كليكي براي دريافت كليك‌هاي هدفمند

استفاده از انواع تبليغات كليكي يك روش عالي براي تبليغات و به دنبال آن هك افزايش درآمد از طريق موتورهاي جستجو مانند Google و Bing است. اين افزونه‌هاي ساده به شما امكان مي‌دهد تا نرخ كليك را افزايش دهيد و تبليغات خود را در بالاي ساير صفحات اصلي در سرچ، برجسته كنيد.

در اين نوع افزونه‌هاي تبليغاتي امكان استفاده از شماره تماس كسب و كار شما، درج آدرس مكان كسب و كار و ديگر موارد تبليغاتي وجود دارد. امتياز اين تبليغات هم، همانگونه اشاره شد قرار گرفتن در تاپ سرچ است تا مخاطب را راضي به كليك روي لينك كسب و كار و بازديد از سايت شما كند.

 بازاريابي محتوا با هك رشد

يكي از راه‌هاي مهم براي هك افزايش درآمد چه با تازگي كسب و كار خود را شروع كرده باشيد و چه مدت زيادي از آن مي‌گذرد، راه اندازي يك وبلاگ است. وبلاگ با مطالب جذاب مخاطب را در سايت شما نگه‌مي‌دارد، نرخ بازديد و ماندگاري را در پيج بالا مي‌برد و در نهايت باعث ترغيب به خريد از شما خواهد شد.

اگر محتوا خوب باشد، به صورت ارگانيك براي ديگران نيز به اشتراك گذاشته مي شود و دير يا زود كاربران شما را مي‌شناسند. البته تبديل خوانندگان وبلاگ به مشتري، يك فرآيند طولاني است، اما با استفاده از تركيبي از تبليغات هدفمند در خلال مطالب نمايش بنر و … مي‌توان براي اين كار هم اقدام كرد.

ايجاد جنجال و جذب ترافيك بازديد

براي ايجاد جنجال و جذب ترافيك يكي از روش‌هاي ديگر براي هك افزايش درآمد است و البته نياز به راهكارهاي استراتژيك دارد. هدايا، راهي عالي براي چرخش چشم به سمت برند شما، ايجاد ترافيك و جلب نظر مخاطبان مربوطه است كه مي‌توانيد آنها را به مشتري دائم خود تبديل كنيد. جايزه‌اي را انتخاب كنيد كه مورد توجه آنها قرار گيرد و مرتبط با مخاطبان شما باشد. اين امر باعث مي‌شود كه آنها براي خريد از شما ترغيب شوند.

منظور از هدايا تنها كالاهاي ارزشمند چون يك گوشي موبايل، كارت هديه ميليوني، جوايز نقدي و مواردي از اين دست نيست، بلكه از موارد زير نيز مي‌توان به مشتريان هديه داد:

  • يك پكيج كوچك از نمونه محصولات
  • ارائه تخفيف ويژه براي خريد
  • يك بليط مسافرتي يا كمك هزينه سفر

استفاده از اصول روانشناسي در قيمت‌گذاري

يكي از راهكارهاي مهم براي هك افزايش درآمد؛ استفاده از اصول روانشناسي در قيمت‌گذاري است. در واقع وقتي نظر مخاطب به سمت خريد محصول يا انتخاب خدماتي منعطف مي‌شود مواردي چون برند و … كنار رفته و تمركز اصلي بر روي قيمت خواهد بود. قيمت‌گذاري مطابق با روانشناسي مشتريان به فروش بيشتر كمك خواهد كرد.

عالي‌ترين نمونه اين استراتژي را مي‌توان در رستوران‌ها يا فروشگاه‌هايي چون استارباكس ديد كه با كاهش قيمت در محولات بزرگتر باعث جلب نظر مشتري به سوي آن مي‌شوند و در منوي خود محصول مدنظر را در بين ديگر محصولات قرار مي‌دهند تا مخاطب ناخودآگاه قيمت‌ها مقايسه كرده و آنچه را كه سود بيشتري براي خود دارد خريداري كند.

پيداكردن اينفلوئنسرهاي مرتبط با حوزه كاري

تقريباً در هر صنعت افراد تأثيرگذار زيادي وجود دارند كه مشتريان براي اطلاع از آخرين محصولات، نظرات، مشاوره و گرفتن اطلاعات به آنها مراجعه مي‌كنند. در اين تكنيك مهم براي هك افزايش درآمد شما مي‌توانيد با پيدا كردن اينفلوئنسرهاي مرتبط با حوزه كاري، معرفي محصولات و خدمات خود را به آنها بسپاريد.

اين تكنيك، تبليغات دهان به دهان را به سرعت باور نكردني افزايش مي‌دهد؛ زيرا بسياري از مخاطبان، تحت تأثير اينفلوئنسرها براي خريد هستند و به مواردي كه آنها معرفي مي‌كنند، اعتماد كامل دارند. گرچه اينفلوئنسر در زمينه، آشپزي و مد و لباس بسيار زياد شده، اما به اين معني نيست كه ساير مشاغل آنلاين نمي‌توانند مرتبط با حوزه كسب و كار خود افراد تأثيرگذار را نيابند.

راه‌اندازي كمپين‌هاي ايميلي

بازاريابي از طريق ايميل هنوز يكي از اصلي‌ترين ابزارها براي هك افزايش درآمد است. شايد جالب باشد بدانيد كه طبق تحقيقات و مطالعات كارشناسان اين حوزه، ارسال ايميل خوش‌آمدگويي، ۳۲۰٪ درآمد بيشتر از هر نوع ايميل تبليغاتي ديگر، ايجاد مي‌كند. در يك كلام بازاريابي از طريق ايميل، بزرگترين عامل حفظ مشتري است.

براي جمع آوري ايميل مشتريان شما مي‌توانيد از فرم‌هاي نظرسنجي، فرم خريد، بخش نظرات در وبلاگ‌ها و … استفاده كنيد. اين بانك ايميل، مانند دارايي شما خواهد بود و نه تنها براي خوش‌آمدگويي بلكه براي ارسال پيشنهاد هاي خريد ويژه، تبليغات محصولي خاص و … مي‌توانيد از آنها استفاده كنيد. فقط مطمئن شويد كه با محتواي ارسالي به مشتركين خود از قانون هشتاد بيست پيروي ‌كنيد و سعي كنيد كه تمام محتواها تبليغاتي نباشد و حجم زيادي هم نداشته باشد. در زمينه ارسال ايميل‌هاي بايد تا حد بسيار زيادي محتاط باشيد تا مخاطب شما اذيت نشود و ايميل شما را  به عنوان هرزنامه معرفي نكرده و از لغو اشتراك ايميل شما جلوگيري شود.

استفاده بهينه از شبكه‌هاي اجتماعي

توييتر و اينستاگرام مكان‌هاي عالي براي هك افزايش درآمد هستند. كافيست در اين پلتفرم‌ها فعاليت داشته باشيد. با اين كار مخاطب ترغيب به كليك و بازديد از صفحه شما خواهد شد.

همچنين در فضاهايي چون اينستاگرام وارد تعامل با مخاطب خود شويد، كامنتي يا دايركتي را بي‌جواب نگذاريد با اين كار علاوه بر القاء حس پاسخگو بودن، مخاطبان ترغيب مي‌شوند تا از محصولات شما نيز استفاده كنند. همچنين از استوري‌هاي اينستاگرام براي لينك دادن به سايت خود استفاده كنيد. همچنين بهتر است شبكه‌هاي اجتماعي و فضاهاي ديگري مانند يوتيوب را هم فراموش نكنيد كه هر ماه ميليون‌ها بازديد كننده دارد، با هزاران ويديوي تبليغاتي در مورد موضوعات خاص. در واقع يوتيوب مكاني ايده آل براي يافتن و تعامل با مشتريان هدف است. مي‌توانيد بخشي از بازاريابي محتواي خود را نيز در اين فضا انجام دهيد.

تبليغات نمايشي

استفاده از تبليغاتي كليكي در موتورهاي جستجو چون گوگل شايد براي بسياري از كسب و كارها مقرون به صرفه نباشد، اما تبليغات نمايشي نيز وجود دارد كه بسيار ارزان‌تر از تبليغات كليكي است. نمايش تبليغات را با يك بنر متحرك يا چند ثانيه تيزر مي‌توان به آپارات، يوتوبوب و فضاهاي اينچنيني سپرد. اين كار يك استراتژي عالي براي هك افزايش درآمد است.

در اينگونه سايت‌ها روزانه ميليون‌ها كاربر در حال تماشاي ويدئو هستند و در ابتداي هر ويديو يك تيزر تبليغاتي وجود دارد كه مخاطب تا چند ثانيه مجبور به تماشاي آن خواهد بود. در اين ميان ممكن است كاربراني پيدا شوند كه به كالا و خدمات شما نياز دارند يا از سر كنجكاوي از سايت شما بازديد مي‌كنند.

ساده كردن روند خريد و تسويه حساب

ساده بودن فرآيند خريد يكي از ترفندهاي مهم در راستاي هك افزايش درآمد است. هر نوع ايراد و اصطكاك در روند پرداخت فروشگاه آنلاين شما مي‌تواند منجر به يك سبد خريد متروكه شود و اين يك مشكل هميشگي است كه فروشگاه هاي تجارت الكترونيكي با آن روبرو هستند. به طور متوسط​​، ۶۸ درصد از سبدهاي خريد با ارزش تخميني سالانه ۴/۹ تريليون دلار در سطح جهان رها مي‌شوند.

همانگونه كه دوست داريد براي سايت خود ناوبري ساده ايجاد كنيد، يا يك طرح آسان براي پيمايش در يك فروشگاه آنلاين داشته باشد، بايد روند انتقال مشتري به مرحله پرداخت را هم راحت‌تر كنيد. اين امر يكي از مهمترين استراتژي‌ها براي هك افزايش درآمد به شمار مي‌رود. در واقع بهبود فرآيند پرداخت مي‌تواند به شما كمك كند تا از كنار گذاشتن سبد خريد جلوگيري شود و درآمد كلي فروشگاه خود را بدون ايجاد تغييرات قابل توجه ديگر يا تبليغات پرهزينه افزايش دهيد.

سخن پاياني

امروزه براي هر كسب و كاري يك هدف مهم وجود دارد كه هرگز از بين نمي‌رود؛ افزايش فروش و كسب درآمد. اين كار شايد بسيار راحت‌تر از آنچه كه هست به نظر مي‌رسد اما فراموش نكنيد كه هيچ ابزار جادويي وجود ندارد كه بتوانيد با استفاده از آن شاهد افزايش ناگهاني فروش خود باشيد. با اين وجود، تكنيك‌هايي هست كه مي‌توانيد رشد خود را “هك” كنيد تا فروش آنلاين بيشتري داشته باشيد.

استفاده از اين روش‌ها براي هك افزايش درآمد شايد راحت و سريع به نتيجه نرسد اما مداومت و حوصله در اجراي آن بدون شك نتايج خوبي به همراه داشت. به همين دليل توصيه مي‌شود كه اگر به رشد كسب و كار خود اهميت مي‌دهيد حتماً از متخصصين فعال در اين زمينه راهنمايي‌هاي لازم را دريافت كنيد. فراموش نكنيد كه كليد هك رشد درآمد و سدسازي بيشتر تنها در پياده كردن درست استراتژي‌ها و تكنيك‌هاي ذكر شده و صبور بودن براي كسب نتايج مطلوب است. 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.